.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شاليكاران گيلان شخم زمين‌ها را آغاز كنند

استاندار گيلان گفت: شاليكاران براي مقابله با خشكسالي، شخم زمين‌هاي خود را از هم اكنون آغاز كنند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، روح‌الله قهرماني چابك در جمع بخشداران و دهياران استان در سالن غدير استانداري افزود: پس از احداث سد سفيدرود در گيلان متاسفانه اين فرهنگ رواج يافت كه حتماً بايد براي آبياري مزارع از آب پشت سد استفاده كرد، اما در شرايطي كه آب نداشته باشيم بايد از امكانات موجود حداكثر استفاده را ببريم.
وي با تشريح موقعيت كشاورزي ژاپن و مقايسه آن با كشورمان تصريح كرد: ژاپن يك ششم ايران وسعت دارد، اما چندين برابر ما برنج توليد كرده و علاوه بر تامين نياز جمعيت 120 ميليون نفري خود در زمينه صادرات نيز فعال است.
قهرماني چابك با اشاره به كاهش 321 ميليون متر مكعبي آب پشت سد سفيدرود در سال جاري اظهار داشت: در حال حاضر 8/550 ميليون متر مكعب آب پس از بارندگي‌هاي اخير در پشت سد سفيدرود ذخيره شده است كه اين مقدار در سال گذشته 865 ميليون متر مكعب بود.
به گفته استاندار گيلان در حال حاضر ورودي آب پشت سد سفيدرود 5/74 متر مكعب، كه نسبت به ورودي 97 متر مكعبي سال گذشته كاهش قابل توجهي داشته است.
وي تاكيد كرد: در شرايط كنوني ناچاريم از آب باران در مزارع استفاده كنيم و در صورتي كه شاليكاران گيلاني از هم اكنون اقدام به شخم زمين‌هاي خود كنند، مشكلات كاشت برنج استان در مقايسه با سال گذشته كاهش چشمگيري خواهد داشت.
قهرماني‌چابك از بخشداران و دهياران استان خواست با شناسايي خانه به خانه كشاورزان و شاليكاران، آنان را به شخم فوري زمين‌هاي خود ترغيب كنند.
استاندار گيلان خاطرنشان كرد: شاليكاران نبايد امسال شخم زمين‌هاي خود را به اواخر ارديبهشت و اوايل خرداد موكول كنند و اگر از آب بارندگي‌هاي اخير براي شخم استفاده شود، 80 ميليون متر مكعب آب صرفه جويي مي‌شود.
وي افزود: آوردن آب از پشت سد هزينه‌هاي زيادي دارد، اما در حال حاضر باران در همه جاي استان باريده است و عدم استفاده از آن ضررهاي زيادي به كشاورزي استان وارد مي‌كند.
قهرماني چابك كشاورزان گيلان را نجيب، زحمتكش و كاردان توصيف كرد و اظهار داشت: در صورت اطلاع‌رساني مناسب و شخم به موقع، امسال بهترين سال كشاورزي استان خواهد بود.
استاندار گيلان اصلاح الگوي مصرف را در افزايش بهره‌وري دانست و گفت: بايد از كمترين امكانات حداكثر استفاده را ببريم و علاوه بر رفع كمبودها، فرصت‌هاي موجود را نيز از دست ندهيم.
وي با بيان اينكه افكار مديران و مردم ايران دولتي است، گفت: دولت محوري، تلقي مردم است، در صورتي كه در جوامع پيشرفته و موفق تمام مردم با بهره‌گيري از امكانات موجود، به طور خصوصي در توسعه و تعالي كشور نقش دارند.
در اين همايش دهياران و بخشداران استان مشكلات، نظرها و پيشنهادهاي خود را براي ارتقاي خدمت به مردم در سال 88 ارائه كردند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.035 seconds.